Be

Trained

Driedaagse training met topdocenten

Waarom doen mensen wat ze doen?

Hoe breng ik mensen in beweging?

Iedereen is gemotiveerd om te veranderen, maar toch verandert er niets. Hoe kan dat?

Er is veel weerstand bij m’n doelgroep. Het lijkt erop dat ze niet willen luisteren naar wat ik te zeggen heb. Hoe kan ik ze dan tóch bereiken en engageren?

Ik heb een nieuwe campagne opgezet die mijn doelgroep zou moeten activeren, maar de campagne heeft tot nu toe weinig bereikt. Hoe kan ik de effectiviteit verhogen?

Hoe kan het dat mijn doelgroep (klanten, burgers, collega’s) die ene actie niet uitvoert, terwijl ze zoveel goede redenen hebben om het wel te doen?

Tijdens de BOOST training leer je dit soort vraagstukken op te lossen. We nemen je mee van fundamentele kennis tot doelgerichte praktijk. Behavioural science en psychologie vormen de basis van waaruit we gepaste gedragstechnieken selecteren en creatief verweven tot effectieve interventies.

Dit doen we aan de hand van het BOOST stappenplan; een door Behaviour Club ontwikkeld verandermodel voor eender welk gedrag. Het is een roadmap om systematisch gedrag binnen een context te begrijpen en te veranderen.

In het BOOST werkboek passen we opgedane kennis meteen toe op jouw casus, zodat we samen stelselmatig opbouwen naar kunde. Je voegt een wijd scala aan gedragstechnieken toe aan je professionele toolbox. Zo Maak je carrière toekomstbestendig met de skill gedragsverandering.

3-daagse boost training gedragsverandering

Data:
Binnenkort bekend. 
Wil je een incompany training boeken? Mail dan naar info@behavioruclub.nl

Locatie:
Antwerpen

Introductieprijs 2023:
€2250 

Meteen meer lezen?

Ben jij…

Een communicatieprofessional, beleidsmedewerker, manager, marketeer, online specialist, HR-professional, of ondernemer en wil je beter worden in het beïnvloeden van gedrag? Of lijkt het je gewoon enorm interessant om meer over gedragsverandering te leren?

Heb jij…

Wel eens gehoord over nudges, of Cialdini, maar weet je nog niet precies waar we het dan over hebben of hoe je dit in je eigen werk kunt toepassen? Ben je bezig met projecten of campagnes waarbij gedragsverandering een rol speelt, maar mis je een stevig fundament waarmee je écht gedrag kunt begrijpen en veranderen?

Wil jij…

In een kleine groep, onder leiding van experts, een boost geven aan de effectiviteit van jouw communicatie- en gedragsveranderingsprojecten?

Dan ben je bij de Behaviour Club BOOST basistraining voor gedragsverandering aan het juiste adres.

De Behaviour Club BOOST training helpt jou om vanuit kennis en kunde uit de psychologie en behavioural sciences voor betere gedragsverandering te zorgen. Je leert binnen het BOOST-raamwerk zowel de fundamentele inzichten rondom menselijk gedrag, als een wijd scala aan technieken voor gedragsverandering die je direct in de praktijk kunt toepassen.

Je krijgt les van diverse trainers die ervaring hebben met het ontwikkelen en toepassen van gedragswetenschappelijke interventies en campagnes in de wetenschap en de praktijk: communicatiewetenschappers, strategen, sociaal psychologen en hoogleraren. 

Programma

De Behaviour Club BOOST gedragsveranderingstraining bestaat uit 3 volle dagen, waarin je ondergedompeld wordt in de belangrijkste inzichten uit de gedragswetenschappen én aan de hand van het BOOST-stappenplan leert om zelf aan jouw gedragsveranderingsvraagstukken te werken. In het programma komen onder andere de volgende elementen aan bod (het onderstaande programma is een voorbeeldprogramma): 

  • Introductie: waarom lukt gedragsverandering (vaak) niet?
  • Evolutionaire psychologie: waar komt ons gedrag vandaan? 
  • Denksystemen van ons brein
  • De drie ‘cirkels van invloed’: de individuele, sociale en fysieke context
  • Introductie van het BOOST! Stappenplan voor gedragsverandering
    • Bepaal de doelgroep, het probleem en doelgedrag:
    • Onderzoek de situatie: hoe maak je een goede gedragsanalyse?
    • Ontwerp de interventie(s) op basis van de analyse: een overzicht van verschillende gedragsveranderingstechnieken + advies voor wanneer je welke techniek gebruikt
    • Soft implementatie
    • Toets de effectiviteit, verbeter, rol verder uit
  • Stap 1 van BOOST: bepaal de doelgroep, het probleem en doelgedrag
  • Introductie van stap 2 & 3: Onderzoek & Ontwerp
  • Onderzoek en ontwerp op individueel niveau
    We kijken kijken naar gedragsfactoren op individueel niveau én geven technieken om hier effectief op in te spelen. Denk aan: kennis, attitude, cognitieve biases, self efficacy en weerstanden 
  • Onderzoek en ontwerp op sociaal niveau
    We kijken naar gedragsfactoren op sociaal niveau én geven technieken om hier effectief op in te spelen. Denk aan: de invloed van sociale groepen, sociale normen en sociale bewijskracht
  • Onderzoek en ontwerp op fysiek niveau 
    We kijken naar gedragsfactoren op fysiek niveau én geven technieken om hier effectief op in te spelen. Denk aan: de inrichting van de omgeving, de rol van frictie en diverse vormen van nudging
  • Verdiepende workshop van Prof. Dr. Dirk van Rooy: Behavioural Design & Strategy
  • Stap 4 en 5: implementatie en effectmeting van jouw gedragsveranderingsinterventies:
    de belangrijkste tips en tricks
  • Afronding, certificaatuitreiking en een gezellige borrel samen met je mede-cursisten
"Voor degenen die geen achtergrond hebben in sociale psychologie biedt deze training een goede basis en inzicht in de wondere wereld van gedragsverandering. De behandelde materie ligt ten grondslag aan het CASI model en is wat mij betreft een absolute aanrader voor ambtenaren die middels CASI aan de slag willen met gedragsverandering. Diede en Simone wisten de materie op een leuke en enthousiaste manier over te brengen bij de groep dankzij vele (praktijk)voorbeelden. Het waren 3 leuke en inzichtvolle dagen!"
Tessa Dahlmans
Adviseur communicatieonderzoek bij Dienst Publiek en Communicatie

Inschrijven

Schrijf je in via één van de onderstaande formulieren. Na inschrijving ontvang je van ons een e-mail met de bevestiging. De factuur ontvang je ook per e-mail. 

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.